רשלנות רפואית במחלת הסרטן והיבטיה המשפטיים

מחלת הסרטן מציבה בפני המערכת הרפואית אתגרים רבים. ההתמודדות עם מחלת הסרטן נעשית בכל המישורים, מרופאים וטכנולוגיות המעניקים מענה ישיר למחלה. ועד מסגרות תומכות לחולים ובני משפחותיהם.  בישראל ישנה מערכת בריאות טובה והרבה תמיכה וזכויות עבור אלו המתמודדים עם מחלת הסרטן. אך מצד שני ישנם גם כשלים נקודתיים, הכוללים מקרים של רשלנות רפואית במחלת הסרטן.

על רופאים לפעול על פי כללים שונים, והם נדרשים לאחריות רבה והקפדה על כל כללי הזהירות. ורופאי ישראל אכן עושים זאת ומגיעים להישגים משפטיים. אך ישנם גם מקרים רשלנות רפואית. רשלנות מוגדרת בחוק הנזיקין, וההגדרה שם תקפה על אנשי מקצוע שונים, ביניהם גם רופאים. במקרה וישנו חשש כי פעלו ברשלנות, פנו אל עו“ד אסף אודיז, המומחה לתביעות רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית במחלת הסרטן

רשלנות רפואית במחלת הסרטן יכולה להתבטא בצורות שונות, להלן כמה דוגמאות:

  1. איחור באבחון מחלת הסרטן – עיכובים באבחון המחלה יכולים להיות תוצאה של רשלנות רפואית. יתכן כי הרופא התעלם מסימפטומים מסוימים, ורק כאשר החריפו שלך את המטופל לבצע את הבדיקות הנדרשות. יתכן כי האיחור המאוחר נבע מפענוח לא נכון של בדיקות וכו‘. 
  2. שגיאות ואי הבנות – יתכנו מקרים שלא טופלו כהלכה בגלל כל מיני אי הבנות או כשלים במערכות. למשל בלבול ברישום של בדיקות דם של שני מטופלים שונים, אשר גרם לאבחנת שווא אצל אדם אחד, ואי אבחנה אצל אדם אחר. 
  3. טיפול שבוצע בצורה לא מקצועית – אלו יכולים להיות מקרים של רשלנות רפואית במהלך הניתוח, מינונים לא נכונים של טיפולים כימותרפיים ועוד. 
  4. אי הסכמה מדעת – הטיפולים בסרטן הם טיפולים קשים ומורכבים, וישנן שיטות טיפול שונות שפותחו במהלך השנים. באחריות הרופאים להסביר למטופלים על הטיפולים האפשריים, על סיכויי ההצלחה ועל הסיכונים הקיימים. רשלנות רפואית במחלת הסרטן יכולה להיות כאשר הרופאים לא ביצעו את חובתם ולא הסבירו הכל למטופל.

הסכנות של רשלנות רפואית באבחון סרטן

ישנם חולי סרטן, או בני משפחות של חולים שנפטרו ופונים אל עו“ד אסף אודיז. רבים מהמקרים של רשלנות רפואית במחלת הסרטן הם מקרים הנכנסים תחת הקטגוריה של אבחון מאוחר. 

האבחון המוקדם והמדויק של סרטן הוא חשוב במיוחד לטיפול יעיל ושיפור התוצאות הרפואיות לחולים. אולם, רשלנות רפואית בתהליך האבחון עשויה להוות סכנה גדולה המשפיעה על התוצאות הרפואיות והחיים של המטופלים. הסכנות המשפטיות הנובעות מרשלנות רפואית בתהליך האבחון מצריכות תשומת לב ומענה יסודי מצד המערכת הרפואית. 

האיחור באבחון הסרטן עשוי להביא להתפשטות המחלה והתפשטות התאים הסרטניים בגוף המטופל. אם הסרטן אינו מזוהה בשלב מוקדם, יתכן והטיפול יהיה יותר מורכב וארוך ו/או ופחות אפקטיבי. רשלנות רפואית כזו עשויה להיות תוצאה של חוסר בתיעוד וניטור מדויק של תוצאות הבדיקות והבדיקות הנוספות הדרושות לאבחון סרטן.

סוגי סרטן שכיחים

רשלנות רפואית במחלת הסרטן יכולה להתרחש בכל סוגי הסרטן. להלן כמה דוגמאות למקרי סרטן שכיחים. 

  1. סרטן השד – סרטן השד הוא אחד מהסוגים הנפוצים ביותר של סרטן בקרב בנשים. הוא יכול להתרחש בשד ימין או שמאל או בשני השדיים. ידוע כי ישנם גם גורמי סיכון גנטיים היכולים להשפיע על הסיכון לסרטן השד. אך גם הגורמים החיצוניים כמו תזונה לא טובה, חיים לא בריאים והשפעות סביבתיות שונות עשויות להיות גם חלק מהסיכון. 
  2. סרטן הריאות –  סרטן הריאות הוא סוג סרטן שכיח ביותר בישראל וברחבי העולם. הסרטן מתרחש ברוב המקרים כתוצאה מעישון, כולל עישון פעיל וגם עישון פסיבי. אך גם מזהמים סביבתיים מעלים את הסיכון. 
  3. סרטן הערמונית – סרטן הערמונית הוא סוג של סרטן המתרחש בבלוטת הערמונית, והוא שכיח אצל גברים. גם כאן ישנו שילוב של גורמים גנטיים וגורמים אחרים המעלים את הסיכון. 

עו“ד אסף אודיז מטפל בכל מקרה של רשלנות רפואית במחלת הסרטן.

מאת  מקדם אתרים מומלץ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *